Kladské pomezí má nové certifikované regionální produkty a za sebou rok s Čapky a Festivalem zážitků
Branka, o.p.s., zastřešující turistickou oblast Kladské pomezí, svou
činností letos opět přispěla k zvýšení atraktivity destinace. Pokračovalo
se nejen v úspěšné cestovatelské soutěži Toulavý baťoh, ale přibylo také
komplexní zpracování života rodiny Čapkovy v Královéhradeckém kraji
v papírové (mapa), elektronické (web) i společenské (konference, přednášky
a setkání) formě. V červenci a srpnu proběhl první ročník Festivalu
zážitků na téma osobnosti.
Poslední letošní novinkou je
certifikování dalších dvou regionálních produktů Kladského pomezí. „Snažíme se
ocenit čas a péči, které výrobci věnují svému dílu. Při výběru je pro nás
důležitá kvalita i originalita provedení, aby si turista i místní spojovali se
značkou vždy něco nezaměnitelného,“ komentuje projekt Markéta Venclová,
ředitelka Branky, o. p. s.
V roce 2018 se počet regionálních produktů Kladského pomezí zvýšil na 13.
Přibyly folklorní panenky ze dřeva, zdobené paličkovanou krajkou od Terézie
Kalinayové z Vestce u Jaroměře a dětské látkové plenky paní Ničové
z Horních Rybníků u Červeného Kostelce. Ty vynikají svou barvitostí,
praktičností i ekologičností.
O obou výrobcích i dalších regionálních produktech se zájemci o dílo místních
šikovných rukou dozví více na webových
stránkách Kladského pomezí, kde jsou k dispozici nejen obrázky, ale také seznam
prodejních míst.